<p>Today, as part of continuous efforts to support transportation accessibility, the United States Department of Transportation (USDOT) published a final rule that will increase accessibility for transit users by providing local governments and other owner-operators of the public right-of-way clear, uniform, and technically defined standards of accessibility to guide their design decisions for new construction and alterations of transit stops in the public right-of-way...중략...</p>
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<p>[DOT, 공공 통행권 내 보행자 시설 접근성 기준 수립을 위한 최종 규칙 발표]</p>
<p>교통 접근성을 지원하기 위한 지속적인 노력의 일환으로 미국 교통부(USDOT)는 공공 통행권의 명확하고 통일적이며 기술적으로 정의된 접근성 기준을 제공하여 대중 통행권의 새로운 건설 및 변경에 대한 설계 결정을 안내함으로써 대중 통행 사용자의 접근성을 높이는 최종 규칙을 발표했습니다.</p>
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<p><a href="https://www.transportation.gov/briefing-room/dot-issues-final-rule-establishing-accessibility-standards-pedestrian-facilities" target="_blank">** 출처 : USDOT(원문보기)</a></p>
Today, as part of continuous efforts to support transportation accessibility, the United States Department of Transportation (USDOT) published a final rule that will increase accessibility for transit users by providing local governments and other owner-operators of the public right-of-way clear, uniform, and technically defined standards of accessibility to guide their design decisions for new construction and alterations of transit stops in the public right-of-way...중략...
[DOT, 공공 통행권 내 보행자 시설 접근성 기준 수립을 위한 최종 규칙 발표]
교통 접근성을 지원하기 위한 지속적인 노력의 일환으로 미국 교통부(USDOT)는 공공 통행권의 명확하고 통일적이며 기술적으로 정의된 접근성 기준을 제공하여 대중 통행권의 새로운 건설 및 변경에 대한 설계 결정을 안내함으로써 대중 통행 사용자의 접근성을 높이는 최종 규칙을 발표했습니다.
** 출처 : USDOT(원문보기)